Friday, November 28, 2008

Kenapa Website/blog anda tidak dijumpai?

Menghabiskan masa yang begitu lama di internet dengan mengunakan pelbagai jenis teknik/kaedah/sistem/proses tetapi website/blog anda masih tidak menerima trafik dari search engine merupakan keadaan yang amat menyakitkan. Ya, memang menyakitkan kerana anda telah banyak mengorbankan masa tidur anda dengan membuat pelbagai teknik bagi mendapat kedudukan yang terbaik di SERP tetapi website/blog anda masih tidak mendapat trafik dari search engine malah website/blog anda jauh kebelakang.

Adakah Google yang bersalah?Atau anda sendiri yang tidak mengikuti Google webmaster guide atau anda tidak tahu langsung bagaimana menjadikan website/blog anda mesra SEO. Renungkan sejenak hala tuju website/blog anda. Adakah anda mahu menang di Google? Menang bermaksud $$$$. Bagaimana hendak membuat duit di internet sekiranya salah satu sumber trafik di internet iaitu dari search engine tidak dapat digunakan? Sampai bilakah anda boleh bertahan sekiranya anda gagal mendapat tempat yang baik di search engine?

Adakah dengan mengupah seseorang untuk membuat SEO dapat menyelesaikan masalah anda? Adakah ia berbaloi? Dan berapa pula kos yang terlibat?

Jangan risau, anda masih belum terlambat. Anda masih boleh mengubah kedudukan website/blog anda di google dengan teknik yang mudah, tidak terlalu teknikal dan yang paling penting adalah berkesan. Anda sudah membuat keputusan?

Klik di sini untuk informasi lanjut.